پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226803
تحليل رسانه اسرائيلي از قدرت ارتش ايران/ايران عربستان را محو مي کند
تاریخ انتشار : 1395/08/04 11:16:36
نمایش : 1132
رسانه صهيونيستي نوشت: ارتش ايران به طور موفقيت آميزي راهبرد منطقه دسترسي ممنوع را که ترکيبي از جنبه‌هاي مبتني بر علم مکان شناسي مي‌باشد، به هدف پيروزي بر عربستان سعودي و غرب بکار برده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، وبگاه صهيونيستي «عاروتص شوع» در تحليلي در زمينه راهبردهاي دفاعي ايران در منطقه و آسيب شناسي رقبا از طريق علم مکان شناسي نوشت: پل زميني ايران و  اتصال موقت دو قاره از ايران به درياي مديترانه تنها براي ساخت يک مسير صرف به دريا نيست،بلکه قطع راهبردي مبتني بر علم مکان شناسي پايگاه‌هاي ناتو در ترکيه ‌نقطه پاياني حمله ايران است.

بر اين اساس، ايران فضاي عملياتي ناتو را در دو قسمت قطع کرده و با استفاده از گستره سرزمين‌هاي کليدي خود در شرق و غرب مي‌تواند کمربند دفاع ضد موشکي ايجاد نمايد که در نتيجه هرگونه بسيج نيروهاي ناتو در ترکيه براي حفظ دشمنان ايران (عربستان) برابر حملات رعد آساي اين کشور را مشکل مي‌سازد.

اين وبگاه صهيونيستي نوشت: با پوشش دفاع هوايي از ايران تا درياي مديترانه، هرگونه عمليات نجات نيروهاي ناتو مستقر در ترکيه به تاخير افتاده و موجب واردشدن ضربات سنگين بر آن‌ها که به منظور متوقف کردن نيروهاي قدرتمند ايران در عرصه خليج فارس وارد عمل گشته‌اند،مي‌شوند. امروز از جنوب به غرب شبه جزيره عربستان،ايران در حال فعاليت است و در يمن و با گروه حوثي‌ها به عنوان عاملان نيابتي درحال برپايي نقطه انسداد دريايي در تنگه باب‌المندب است.

اين در حالي است که برد موشک‌هاي ضد کشتي ايران بسيار زياد است و اين کشور مي‌تواند صدها آتشبار از موشک ضد کشتي خود را دور از خط ساحلي يمن مستقر ‌کند. شايد نيروهاي آمريکا به  زحمت بتوانند در اين سد ايجاد شده رخنه نمايند اما همچنان که چنين نيرويي به صفوف ايران رخنه مي‌نمايد، مجبور است با مبارزه راه خود را براي حضور در تنگه هرمز باز نمايد . بنابراين ايراني‌ها در خليج فارس قبل از اين که نظاميان آمريکا از باب‌المندب به آنجا برسند با هيچ نيرويي مواجه نمي‌شوند و ايراني‌ها تنها تنگه هرمز باقي خواهد ماند.

عاروتص شوع نوشت: در مجموع ارتش ايران به طور موفقيت آميز راهبرد منطقه دسترسي ممنوع يا «Anaconda-style A2/AD» را که ترکيبي از جنبه‌هاي مبتني بر علم مکان شناسي برگرفته از بازي ژاپني «GO» که در آن راهبردهاي پيچيده‌اي وجود دارد را همراه با توازن شطرنجي که درکل به هدف پيروزي بر عربستان سعودي و غرب است، بکار برده است.

اين وبگاه صهيونيستي با انتقاد از راهبردهاي آمريکا در منطقه نوشت: اين کشور تحت رهبري احمقانه اوباما به جاي برنامه ريزي بر نحوه مغلوب کردن ايراني‌ها، ارتش خود را سرگرم پروتکل‌هاي عمليات تغيير جنسيت نيروهاي نظامي خود کرده است.

در انتهاي اين مطلب آمده است: هر کسي که رييس جمهور آمريکا شده و به کاخ سفيد وارد مي‌شود با موج سهمگين ايراني همراه با سرمايه گذاري 150 ميليارد دلاري مواجه مي‌شود که به زودي عربستان را از صفحه روزگار محو مي‌کند. آن موقع ديگر کار از کار گذشته و جهان متوجه تنها ميراث دولت اوباما که ايجاد ايران اسلامي ابرقدرت مجهز به سلاح اتمي که بر 60 درصد ذخاير نفتي جهان حکمفرمايي مي‌کند، خواهد شد.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html